Lifestyle, Travel with me

O fată și omul care a scris istorie în motorsport | BMW Press trip

E puțin ciudat titlul, nu-i așa? La prima vedere, răspunsul ar fi da, însă pentru mine, este un motiv de mândrie.

O fată pasionată de mașini? Într-adevăr, este oarecum neobișnuit, însă ce nu știți voi este că sportul pe patru roți este o pasiune care curge prin sângele întregii familii. Am avut norocul să mă nasc într-o familie cu numeroase pasiuni, iar una dintre cele mai puternice și marcante este cea legată de mașini, pe care, de-a lungul copilăriei, dar și în prezent, tata a avut grijă să mi-o transmită și nu oricum, ci prin adrenalină pură și experiențe cât se poate de reale. Am participat alături de el la concursuri de viteză pe traseu montan încă de dinainte de a mă fi născut. Cum? Ei bine, mama era însărcinată cu mine când el concura la Reșița pentru încă un loc bun în clasament. Și experiențele de acest gen sunt numeroase, astfel încât pot să spun că am crescut cu discuții despre cai putere, motoare și cele mai eficiente modaliăți de a conduce. Parcă începe să nu mai pară atât de ciudată plăcerea mea pentru automobilism, nu-i așa?

formula easter Tata și Formula Easter

Pe lângă dragostea pentru condus, tata mi-a insuflat și dragostea pentru BMW, în prezent fiind mândra posesoare a unui seria 3 e46 coupe. Și dacă tot am adus în discuție subiectul BMW, vreau să vă prezint și firul principal al poveștii noastre de azi. Pe scurt, am urcat cu tata în mașină, îndreptându-ne spre Sibiu, pentru a nu rata șansa de a-l întâlni pe unul dintre cei mai importanți oameni din istoria motorsportului și în special din istoria BMW, domnul Jochen Neerpasch, pilot, inginer, team manager și cel care a pus bazele companiei BMW Motorsport GmbH.

4DB527B4-C326-4E46-95EE-4354603FE4E2

Când primești un telefon de la domnul Alex Șeremet (omul dedicat 100% BMW, despre care v-am povestit în articolul despre Concursul de Eleganță Sinaia că este un adevărat erou) cum că la Sibiu va fi prezent fondatorul BMW M, nu ai cum să spui altceva decât prezent. Așadar, marți dimineața am pornit împreună cu tata spre Sibiu, pentru a ne bucura de o ocazie poate unică în viață. După câteva ore bune petrecute pe drum într-un trafic care uneori te face să îți pierzi răbdarea, am ajuns în Sibiu, care pentru mine este unul dintre acele orașe care îmi aduc aminte de faptul că ador să călătoresc.

7871076A-5123-4E89-8224-0D2AEBB205FD

Sincer, îmi era dor de o cafea savurată în Piața Mare, înconjurată de clădirile impunătoare ce parcă îți șoptesc puțin din istoria lor la fiecare adiere de vânt. La ora 5 am pornit către dealerul local BMW, unde urma să aibă loc o conferință de presă cu domnul Neerpasch.

De îndată ce am pășit în lounge-ul unde era aranjată zona ce urma să găzduiască jurnaliștii veniți pentru conferință, am văzut o piesă remarcabilă pregătită pentru a aduce în fața noastră încă un episod important al istoriei pe patru roți: un BMW 3.0 CSL al pilotului Eduard Tontsch, prototip-omagiu prezentat de BMW și la ediția din 2018 a Concursului de Eleganță Sinaia.

F03341DD-6C4E-4339-968B-A89B1A263C5D

Am ales oarecum timidă un loc dintre multele scaune așezate în fața prototipului CSL și așteptam cu o nerăbdare neobișnuită să văd cum va decurge totul. A intrat pe ușă la un moment dat un domn în vârstă, care vorbea germană. Era atât de liniștit și, în același timp, pășea încet, cu zâmbetul pe buze spre o masă din showroom, unde îl aștepta o ceașcă de cafea. Răspundea atent tuturor, iar când tata mi-a șoptit Uite, dânsul este domnul Neerpasch, strângând în mână un articol de revistă despre el, am înțeles că povestea BMW-istă începuse să se desfășoare sub ochii mei.

În fața noastră erau pregătite două fotolii care așteptau parcă să ajungă protagoniștii unui spectacol memorabil: pe de-o parte, domnul Neerpasch, o legendă vie și pe de altă parte, Alex, vocea noastră, a celor care ne doream să aflăm cât mai multe detalii din viața invitatului special. S-a așezat în fotoliu, picior peste picior, pregătit pentru întrebările celor care au venit pentru el și pentru istoria pe care a scris-o. Pentru mine, o fată între jurnaliști auto și oameni pasionați peste măsură de tot ceea ce înseamnă automobilism de calitate, totul a arătat așa: un om de 80 de ani, unul dintre cele mai importante personaje din istoria BMW, care stătea în fața noastră și povestea uneori chiar cu lacrimi în ochi cum și-a început fabuloasa carieră. A vrut să devină pilot încă din copilărie, însă cursele erau interzise după un accident sever al fratelui său.

20C61EDC-B946-4EDF-BFF1-3DAA27DBF644

S-a angajat la Porsche în secția dedicată tractoarelor, însă după câteva săptămâni s-a transferat la departamentul de competiții spunând M-am gândit că, dacă ești mecanic de curse, este mai ușor sa devii pilot. Aici a început parcursul fabulos al celui care avea să devină peste ani cel care a pus bazele BMW Motorsport GmbH. A ajuns pilot de uzină pentru Porsche, apoi a condus echipa de competiție pentru Ford, iar în 1972 a mers la Munchen pentru a fixa temeliile BMW Motorsport. Alături de pilotul Hans-Joachim Stuck și inginerul Martin Braungart, a introdus modelul 3.0 CSL, care a fost supranumit “Batmobile” și la scurt timp și versiunea de curse, faimosul BMW M1, care îi poartă amprenta.

După câteva ore petrecute ascultând toate întâmplările prin care a trecut, nu doar succese, ci și momente de cotitură, am putut să afirm că domnul Neerpasch este un real exemplu de pasiune și perseverență, lucru care mi-a fost confirmat și a doua zi, când am pornit în coloană alături de niște superbe modele BMW M2, M5, M5 Competition, Seria 8 M850i și Z4 spre Transfăgărășan, încercarea supremă a modelelor M.

A3F3A69B-1124-42B0-9CD7-9239801F4F1D

A fost prima mea urcare pe Transfăgărășan și, pe lângă senzația de a vedea pentru prima dată acele peisaje, a contribuit la toți fluturii pe care îi aveam în stomac și cadrul special al evenimentului.

C12F52FF-678F-47C8-BC18-64E169436A5A

Ziua aceea a fost memorabilă. Am văzut cel mai frumos drum din România și l-am cunoscut pe omul care a înscris în istorie ce înseamnă cu adevărat pasiunea și plăcerea de a conduce. Tot ce pot să spun acum, în final, este că mă bucur că am avut această oportunitate, poate unică. Și da, sunt o fată care privește fiecare mașină ca o viitoare poveste ce urmează să fie scrisă de un pilot ambițios și patru roți ghidate cu grijă.

CFD7C8A0-081C-4DB1-8A87-B30A6CAF0B53

B9687554-D304-42B3-AD27-A7097581A819

P.S.

El e tata. În poza asta aștepta fericit să primească autograful domnului Neerpasch pe o pagină din revista pe care a adus-o tocmai de la Oradea cu el. Pentru mine, tata e un erou. Știți ca mie îmi place să vorbesc despre astfel de oameni. Văzându-l acolo, lângă domnul Jochen, vizibil emoționat, m-am bucurat că și-a împlinit un vis. Eroul meu și-a întâlnit propriul erou.

BCE4F293-F443-4459-BA15-D95D9C0AC1BC

incheiere

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply